Strony

28 lipca 2015

Burgery jaglane z burakami


SKŁADNIKI:

  • 200 g kaszy jaglanej
  • 1 duży burak
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 natka pietruszki
  • sól i pieprz do smaku


PRZYGOTOWANIE:
Kaszę ugotować wedle zaleceń producenta. Ja użyłam kaszy w woreczkach każdy po 100 gram. Ostudzić.
Buraka umyć i obrać ze skórki. Tak ja używam w swoim przepisie surowego buraka. Utrzeć na tace o dużych oczkach. Cebulę posiekać bardzo drobno. Czosnek należy przecisnąć przez praskę. natkę pietruszki bardzo drobno posiekaj. Wszystkie składniki przełóż do miski i dokładnie wymieszaj. Blaszkę do pieczenia wyłóż papierem do pieczenia. Z masy burczano jaglanej uformuj kulki po czym je spłaszcz na wzór kotleta do hamburgera :). Burgery możesz oczywiście obtoczyć w płatkach owsianych czy tez amarantusie. Ja zrobiłam je bez tzw. panierki. Piekarnik nagrzałam do 200 stopni. Wegańskie burgery piekłam przez 30 minut. 15 minut z jednej i 15 minut z drugiej strony. 



Inspiracją do przygotowania tego dania był program kulinarny na kanale KUCHNIA+ "Ugotuj mi mamo" prowadzony przez blogerkę Iwonę Zasuwę znaną jako autorkę bloga www.smakoterapia.blogspot.com

Przepis pani Iwony jest znacznie bardziej bogatszy :)

Składniki:
  • 3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 upieczone buraki 
  • 2 cebule
  • 2 kopiaste łyżki mielonego lnu złocistego
  • mąka ryżowa na wypadek, gdyby masa była zbyt rzadka
  • przyprawy:
  • ½ łyżeczki mielonych nasion kolendry
  • 1 łyżka czarnuszki 
  • ½ łyżeczki mielonego kminku
  • 2-3 szczypty mielonej kozieradki 
  • sól i pieprz do smaku
  • do panierowania: 
  • sezam, pestki słonecznika, płatki zbożowe


Przygotowanie:
Włóż do miski kaszę, len oraz poszatkowaną i uduszoną na maśle klarowanym cebulę i połowę tej masy zmiksuj przy pomocy blendera. Buraki obierz i zetrzyj na tarce o drobnych oczkach, a następnie odciśnij z soku. Dodaj do kaszy, dołóż przyprawy i wymieszaj całość. 
Uformuj kotleciki, obtocz je w wybranej panierce i ułóż na papierze do pieczenia. Zapiekaj w piekarniku do ulubionej chrupkości, u nas to około 40 minut w temperaturze 170°C.





1 komentarz:

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...