Strony

6 lutego 2016

Żeberka w sosie własnym


Składniki:
  • 2 kg żeberek wieprzowych (super mięsnych)
  • 6 dużych cebul
  • sól, pieprz do smaku
  • mielona ostra papryka (3 łyżki)
  • mieszanka myśliwska
  • 1 łyżka smalcu ze skwarkami i cebulką
  • 1 szklanka bulionu warzywnego (z włoszczyzny)


Przygotowanie:
Żeberka opłukałam, osuszyłam na ręczniku papierowym, pokroiłam w kawałki  (ok. 4 - 5 cm), oprószyłam z obu stron solą,  pieprzem, słodką papryką i ziołami prowansalskimi. Przykryłam folią i wstawiłam do lodówki na godzinę. Piekarnik nagrzałam do 180°C (g/d).  Na patelni rozgrzałam smalec i wkładałam żeberka na gorący tłuszcz. Obsmażyłam krótko z każdej strony i przełożyłam do brytfanny, podlałam 3 łyżkami wody i wstawiłam bez przykrycia do piekarnika na 15 minut. Cebulę pokroiłam w piórka, wrzuciłam na patelnię, na której smażyły się żeberka, żeby tylko się lekko zeszkliła. Następnie wszystkie kawałki żeberek poodwracałam na druga stronę i ponownie wstawiłam na 15 minut. Po tym czasie podlałam jeszcze ¾ szklanki wody, obłożyłam cebulą przykryłam przykrywką i wstawiłam na 1,5 godziny. Żeberka wyjęłam, przełożyłam do miseczki, a sos z cebulą przełożyłam do rondelka, zmiksowałam, wstawiłam na gaz, zalałam wywarem z warzyw i zagotowałam. Można jeszcze sos przecedzić. Ja tego nie robiłam. Cebula puści sok, pod wpływem którego żeberka zmiękną i są kruche a sos jest zagęszczony.  Żeberka są pyszne, kruche, delikatne







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...