Strony

28 czerwca 2014

Duszone mięsa w owocowym sosie

Biłam i biję się z myślami, czy dobrze zrobiłam dodając zdjęcie do tego posta. Sos na zdjęciu wyszedł fatalnie, nie takiego efektu oczekiwałam :(
Cóż raz się żyje i podjęłam ryzyko....
Resztę oceńcie sami.


Składniki na sos i mięsko:
  • 6 plasterków szynki wieprzowej
  • 2 ćwiartki z kurczaka
  • pęczek świeżej młodej polskiej włoszczyzny
  • pieprz świeżo zmielony
  • 400 g suszonych śliwek
  • 200 g suszonych daktyli
  • 3 duże cebule
  • 500 g pieczarek


Do głębokiej patelni wlewamy 1 litr wody, góra 1.5 litra.
Dodajemy umyte mięsko i gotujemy. Jeżeli pojawią się szumowiny to wyławiamy. Następnie dodajemy umyte warzywa z włoszczyzny, marchew, pietruszkę i seler obieramy. Pieczarki myjemy i wrzucamy w całości, cebulka pocięta na talarki. Gotujemy, dusimy na średnim ogniu, raz pod przykryciem a raz bez. Dodajemy suszone owoce i dusimy przez około godzinkę. Wyławiamy włoszczyznę zostawiając marchew, seler i korzeń pietruszki. Następnie do głębokiego naczynia przekładamy wszystkie pieczarki, marchewki, seler i pietruszkę oraz 3/4 owoców. Blenderem robimy z tego papkę, która jest w zasadzie gęstym sosem do mięs. Mięsko w wywarze i resztą owoców podduszamy jeszcze chwilkę.


Podałam danie z prostą sałatką ze szpinaki, rukoli i suszonych pomidorów. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...