Strony

10 sierpnia 2016

Sałatka makaronowa z sosem serowym lunch box


SKŁADNIKI NA SALATKĘ:

  • 200 g mix sałat
  • 4 pomidorki (lub jeden duży malinowy, ja użyłam pomidorków z działki mojego taty)
  • garść sera gouda pokrojonego w kostkę
  • 1/2 ogórka
  • 250 g makaronu MALMA FUSILLI
  • 1 łyżka kolorowej papryczki chilli
  • łyżka posiekanego lubczyku
  • 1 łyżka przyprawy- suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • garść rodzynek


SOS SEROWY
  • 2 łyżki mleka
  • 50g sera pleśniowego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • przyprawa- mix ziół włoskich do sałatek


PRZYGOTOWANIE:
Makaron ugotować według zaleceń producenta. Odcedzić i zahartować. Do miski przesypać mix sałat i makaron. Dodać oliwę, ocet i przyprawę. Dokładnie wymieszać. Następnie dodajemy rodzynki, ser żółty, pomidory pokrojone na 8 oraz ogórka. Ja ogórka potraktowałam obieraczką i uformowałam z niego różyczki. Możecie równie dobrze po prostu pokroić go w kostkę lub plasterki. 
Delikatnie wymieszać. Wierzch sałatki posypać chilli i lubczykiem. Do smaku dodałam także wyraźny sos serowy z ziołami.

Jak przygotować sos?
W rondelku podgrzać mleko, wrzucić pokruszony ser pleśniowy, roztopić, ostudzić. W misce wymieszać jogurt i majonez, połączyć z roztopionym serem doprawić ziołami.





1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo smakowicie i na pewno takie właśnie jest, napewno spróbuję tego przepisu :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...