Strony

26 czerwca 2014

Delikatna zupa kalafiorowa

Składniki:
  • 1 porcja rosołowa
  • włoszczyzna z młodych polskich warzyw (3-4 marchewki, młoda pietruszka z natką, młody seler z natką, cebula, 1/4 kapusty włoskiej, por)
  • 5 ząbków czosnku
  • liście laurowe
  • ziele angielskie
  • kilka listków maggi (idealnie zastępuje wegetę czy kostkę rosołową)
  • 1 średni kalafior
  • świeżo zmielony pieprz


Dodatkowo (jak, kto lubi. Ja zjadłam zupkę z ryżem i jajkami. Dodałam także jogurt naturalny dokładany stopniowo na talerz, dzięki temu zupa zyskała super kwaskowatość)

Przygotowanie:
Porcję rosołową obmywamy pod zimną wodą.
Do garnka wlewamy 2,5-3 litry wody. Dodajemy porcję rosołową. Gotujemy z dodatkiem liści laurowych i ziela angielskiego. Po jakiś 15 minutach dodajemy umyte warzywa czyli włoszczyznę. Marchewki puściłam luzem resztę związałam dratwą żeby łatwiej było mi wszytko wyłowić. I gotujemy pod przykryciem na małym ogniu do 3,5 godzin, na średnim lekko ponad 2 godzinki. Chodzi o to by zupka nam delikatnie pyrkotała wtedy mamy pewność, że będzie ona w pełni aromatyczna. W połowie gotowania dodaje podzielony na różyczki kalafior, doprawiam pieprzem oraz listkami maggi. Pod koniec gotowania wyławiam włoszczyzne i z niej zostawiam jedynie marchewkę, kroje w kosteczkę i dodaję do zupy. GOTOWE :)

ZUPA KALAFIOROWA



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...