31 sierpnia 2015

Wakacyjny Bigos




SKŁADNIKI
  • 1 główka małej kapusty
  • 300 g kapusty kiszonej
  • 500 g mięsa wołowego do gulaszu
  • 80 g grzybów suszonych
  • 2 cebule białe
  • 300 g suszonych śliwek
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 łyżka majeranku
  • 1 łyżka przyprawy do bigosu
  • 1 łyżka czosnku granulowanego
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka pieprzu czosnkowego
  • szczypta soli
  • 1 szklanka wywaru z grzybów





PRZYGOTOWANIE

Grzyby przesyp do miski i zalej wrzątkiem. Przykryj i odstaw na kilka godzin. Najlepiej zrób to wieczorem by rano móc zacząć pracę nad bigosem. 

Kapustę umyj i oderwij zepsute liście. Nożem wytnij głąb. Bardzo drobno posiekaj kapustę tzn. zrób z niej takie niteczki. Cebulę posiekaj. Możesz wszystko wrzucić do misy multicookera byle jak i przemieszać. Ja jednak zrobiłam to warstwami. 

UWAGA !!! na raz nie włożyłam całej kapusty, dodawałam ją co 10 minut.

Jak układałam warstwy ?

1. kapusta kiszona
2. zwykła surowa kapusta
3. mięso
4. śliwki
5. odsączone grzyby
6. przyprawy
7. cebula
8. przecier pomidorowy

i tak dalej ponownie. Układamy tak aby wypełnić całą misę zostawiając jakieś 2 cm luzu od pokrywy. Zalewamy to wywarem z grzybów. 

Ustawiamy program STEW i czas 2 godziny i 45 minut.

Tak jak wcześniej wspomniałam. Kapustę dodawałam co jakiś czas. Otwierałam pokrywę, przemieszałam i dokładałam. 

To tyle :)

Kto jest posiadaczem multicookera ten niech zabiera się do zrobienia takiego bigosiku. 






Bigos ze słodkiej kapusty; Przepis na bigos z kiszonej kapusty; Bigos z kapusty kiszonej, Jak ugotować bigos; multicooker




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...