18 września 2014

Włoska uczta- Coperture della pasta ripieni di tacchino.

Jak już wcześniej pisałam, stałam się posiadaczką wspaniałych włoskich produktów, które w prezencie przywiózł mi mój tao ze swojej podróży po Toskanii. Tak więc w najbliższym czasie na mym stole i na blogu  będą gościć dania włoskie. 


Składniki (wymieszać razem z mięsem):
  • 1 kg mięsa mielonego z indyka
  • 1 łyżka condimento per pasta alla pizzaiola- origano, pomodoro, paprika, sale
  • 1 łyżka condimento per pasta alla tartufata- cipolla, sale, prezzemolo, fungi porcini, olive, farina di riso
  • 1 jajko
  • 1 płaska łyżeczka Aglio & Peperoncino- Italian Seasoning for pasta with garlic, chili, onions, basil, oregano, parsley

Dodatkowo:
  • Suszone pomidory
  • makaron muszle do faszerowania
  • tarty ser Gran Biragahi


Danie zrobiłam w tych dwóch wariantach ponieważ wiem, że moje dziecko będzie miało ochotę na mięsne kuleczki jak i muszelki. jako, że danie jest bardzo proste i szybkie do wykonania mogłam sobie pozwolić na takie dwie formy. jedna i druga smakuje wyśmienicie. Jeżeli chodzi o dostępność produktów to są setki stron internetowych, które oferują asortyment z całych Włoch.  Czas realizacji wtedy takiego zamówienia do 3-5 dni roboczych. 



Przygotowanie:

Mięso wymieszane ze wszystkimi składnikami dzielimy na pół. Jedną połowę dzielimy na małe pulpeciki i smażymy na głębokiej patelni z dodatkiem jednej łyżki oliwy z suszonych pomidorów. Smażymy ciągle mieszając patelnią, tak aby mięso z wierzchu stało się lekko chrupiące. 
Drugą porcję dodajemy do makaronu typu muszle, które są przeznaczone do faszerowania. nafaszerowane muszle makaronowe umieszczamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. dodajemy na blaszkę kilka suszonych pomidorów. Pieczemy około 30 minut (200 stopni, opcja góra i dół). na sam koniec pieczenia posypujemy mięso w muszelkach serem. 






2 komentarze:

  1. Gotowanie z prawdziwych włoskich produktów to musiała być wielka frajda. Zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm... młody jadł aż mu się uszy trzęsły! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...