16 września 2014

Nudny schabowy?

NUDA
Od kilku dni chodziłam jak struta. Jęczałam i marudziłam. Coś za mną chodziło. W pracy nawet koledzy się śmiali. W niedzielę dostałam olśnienia. SCHABOWY....tego mi trzeba. Tylko, że jest już po 21:00 co oznacza jedno "Jesteś matka w czarnej ( | )".  Spokojnie wytrzymam do rana, no dobra albo chociaż do po pracy.
NA STOLE TRADYCJA
Wszyscy kochają schabowe. Ja kocham, bardzo kocham. A mój syn? chyba też :) on ogólnie mięsny jest. Schabowego jeszcze mu nie robiłam. Zawsze siedzę i robię ta dania z kosmosu. A może by tak coś polskiego mu zaserwować. I sobie oczywiście rzecz jasna też. 

OBIAD NUMER 2? A MOŻE NAWET 3.
Syn ma w przedszkolu co prawda 4 posiłki, ale co w domu mu nie dam obiadu? takiego domowego? przez mamusię zrobionego? Niech chłopak je, niech nabiera siły. Szczuplutki jest ten szczypiorek mój. 
FILM
Nagraliśmy razem z synem film kulinarny...właśnie dobrze to określiłam czas przeszły. Film się nagrał i się skasował. Nie wiem jak... był i nie ma na karcie. 3/4 zdjęć też wyparowała ;/.
Tak więc możecie się cieszyć nie ma dziś wielu zdjęć :) jak to potrafię Was zasypać :)


Składniki:
  • 400 g schabu bez kości
  • 2 jajka
  • 1 ząbek czosnku*
  • świeżo mielony pieprz
  • szczypta soli morskiej
  • szczypta mielonego imbiru*
  • mąka
  • 1 łyżeczka sezamu
  • masło 


*- czemu takie składniki? proste...czosnek i imbir jeszcze nikomu nie zaszkodziły. Syn ma lekki katar i kaszel więc te składniki jak znalazł.


Przygotowanie:
  1. Schab dzielimy na porcje. Mi wyszło z tego kawałka 6 schabowych. Plastry mięsa tłuczemy tłuczkiem. Grubość dowolna zależy jak kto lubi. 
  2. W talerzu na zupę rozbełtujemy jajka z dodatkiem przeciśniętego przez praskę czosnku, pieprzu, soli, imbiru i sezamu.  
  3. Na patelni roztapiamy masło.
  4. Do drugiego talerzyka sypiemy mąkę.
  5. Plastry schabu maczamy w jajku i obtaczamy w mące.
  6. Smażymy na patelni z masłem.


Schabowe podałam synkowi z ziemniaczkami ugniecionymi z jogurtem naturalnym typu greckiego. 
Dodatkowo trochę rukoli i ugotowany i starty buraczek.

:) Smacznego !!!





3 komentarze:

  1. Świetny blog, bardzo przyjemnie się czyta, schabowy oczywiście też niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)
      Bardzo dziękuje za miły komentarz :)

      Usuń
  2. Nudny wcale nie oznacza niesmaczny :) Schabowych sama nie robiłam ładnych parę lat, ale jak tylko jadę do domu rodzinnego, to mama od razu nadrabia moje zaległości:)))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...