6 sierpnia 2014

Flaczki w rosole, czyli zupa z odzysku

Znalazłam w zamrażarce jeden pojemnik zamrożonego wywaru z rosołu, zostało mi sporo kiedy robiłam galaretę więc zamroziłam. Znalazło się także jedno opakowanie flaczków wołowych. Co by dalej mi nie zalegało postanowiłam zrobić akcja oczyszczanie lodówki.

Składniki:
  • 2,5 szklanki bulionu/wywaru rosołowego 
  • 600-800 g flaczków wołowych, ugotowanych i umytych.
  • wołowa porcja rosołowa (najlepiej taka z kością, to doda dodatkowego smaku i aromatu naszej zupie)
  • świeża młodziutka włoszczyzna: seler, marchew, pietruszka, por, cebula, czosnek i kapusta włoska
  • przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, gałka muszkatołowa, majeranek, czerwona słodka i ostra papryka, odrobina suszonego imbiru, sól, pieprz
  • dodatkowo dodałam jeszcze kilka składników, skoro oczyszczamy lodówkę to poleciałam na całego: pieczarki, czerwona papryka, czarne oliwki, czerwona cebula i salami chorizo
Przygotowanie:

Mięso wołowe płuczemy pod wodą i wkładamy do rozmrożonego bulionu/wywaru rosołowego który nam zalegał w zamrażarce i gotujemy około 1,5 godziny na małym ogniu, co jakiś czas zbierając szumowiny. Obraną i dokładnie umytą włoszczyznę dodajemy do bulionu i gotujemy około godziny. Później dodajemy liść laurowy, ziele angielskie, sól, pieprz – doprawiamy jak na dobry rosół. W międzyczasie płuczemy rozmrożone flaczki flaczki pod zimną wodą, a następnie gotujemy godzinę, góra półtorej godziny w lekko osolonej wodzie. Przed dodaniem ich do bulionu należy je ponownie bardzo dobrze opłukać. Flaki zalewamy bulionem. Gotujemy w bulionie około dwóch godzin aż staną się takie delikatne i miękkie. Dodajemy do zupy pokrojone warzywa wyżej wymienione w przepisie. Doprawiamy solą, pieprzem, czerwoną papryczką słodką i ostrą do smaku, solidna szczypta majeranku, odrobina gałki muszkatołowej i starty świeży imbir uczynią danie aromatycznym i pysznym. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...