1 marca 2014

Wątróbka z indyka z żurawiną w sosie własnym

Składniki:
  • 500-600 g wątróbki z indyka
  • 4 duże cebule
  • oliwa z oliwek
  • 1/2 łyżeczki czerwonej papryki mielonej
  • 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
  • pieprz, sól - do smaku
  • 100 g suszonej żurawiny
  • głęboki talerz z mąką pszenna
  • 2 szklanki lub 1.5 szklanki wody (ja dałam 2 i sos wyszedł taki w sam raz)


Przygotowanie:

Wątróbkę płuczemy i oczyszczamy. Kroimy na mniejsze kawałki. Doprawiamy pieprzem, papryką i bazylią. (nie solimy bo zrobi się twarda). Cebulę kroimy w drobne piórka. 
No rozgrzaną głęboką patelnię wlewamy oliwę z oliwek. Obtoczone w mące kawałki wątróbki przekładamy na patelnię i smażymy, dodajemy cebulkę. Smażymy. Gdy wątróbka będzie obsmażona, dodajemy do niej wodę i żurawinę. Doprawiamy delikatnie solą i pieprzem. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem. U mnie trwało to około 35-40 minut. 





Smacznego !!!

1 komentarz:

  1. Bardzo ładnie podana. Dawno wątróbki nie jadłam, a Twoja kusi, więc chyba ja się skuszę na taką :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...