28 marca 2013

Chilli Con Carne - Zupka Meksykańska


W mojej rodzinie tradycją było gotowanie rosołu w Niedziele. Ba, miał on nawet swoją nazwę - "Nieśmiertelnik". Przez kilkanaście lat mieszkania z rodzicami tydzień w tydzień zupa z kury, co ostatecznie wyrobiło u mnie taki odruch Pawłowa, iż nawet na weselu przed rosołem spadam do kibla. Sam jakiś czas temu postanowiłem zapoczątkować inną tradycję u siebie w domu- Niedzielne Chilli con carne!! Mam nadzieję, że mój syn mi wybaczy :) - Mężuś

Składniki: 
1.5 kg miesa mielonego z indyka
pół puszki kukurydzy
pół puszki fasoli
3 łyżeczki przyprawy chilli con carne
2 łyżki oregano
3 łyżki papryki ostrej
3 łyżki papryki slodkiej
7 ząbków czosnku
2 cebule
1 puszka pomidorów krojonych
2 papryki czerwone
1 chilli

Przygotowanie :
  1. Przyprawa chilli con cararne wg uznania.
  2. Drobno posiekaną cebulkę smażymy na masełku.
  3. Dodajemy kukurydzę i paprykę również bardzo drobno posiekaną.
  4. Mięso w garnku marynujemy dodatkiem oliwy i soli czosnkowej.
  5. Dolewamy 300 ml bulionu wieprzowego lub drobiowego
  6. Mieszamy dzielac miesko na malutkie kawaleczki
  7. Dodajemy pomidory 
  8. Gotujemy na wolnym ogniu ze 45 min
  9. Przyprawiamy wg uznania wyżej wymienionymi przyprawami (mniej lub więcej )



2 komentarze:

  1. Ciekawa tradycja. Fajnie jest kultywować takie placuszków z ricottą i rumem z Lucanii.

    Pozdrawiam :)

    PS; Twój blog podoba mi się na tyle, ze pozwolę sobie dodać do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :)

      Bardzo mi miło czytać takie komentarze.
      Cieszę się ogromnie.

      Dziękuję.
      Pozdrawiam

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

Miłego dnia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...